Prednosti e-učenja trebale su biti jeftinije, brže, bolje.
John Chambers, izvršni direktor Cisco Systems Inc., još 1999. je izjavio: "Edukacija i internet moraju ići ruku pod ruku. e-učenje će promijeniti način na koji radimo, živimo, igramo se i učimo."
Šest godina kasnije to se još nije dogodilo. Prema mišljenju N. Mitchella, izvršnog direktora Trening fondacije, postoji najmanje pet glavnih razloga koji su usporili širenje e-učenja:
- Pogrešna pretpostavka nametnuta od proizvođača softvera da je za e-učenje neophodan LMS (Learning Management Software).
LMS uopće nije potreban.
- e-učenje vođeno je od proizvođača tehnologije.
e-učenjem su trebali upravljati specijalisti za edukaciju.
- Primarno je bilo fokusirano na unaprijed izrađene treninge izabrane iz generičkih kataloga.
Pogrešno. Kao i svako učenje, e-učenje treba biti povezano sa potrebama posla.
- Uglavnom su tečajevi bili tipa “Uradi sam” bez podrške ili pomoći “online” tutora.
Istraživanja su pokazala samo 25% uspjeha takvih tečajeva. e-učenici također trebaju proaktivnu podršku i pomoć "online" tutora i drugih e-učenika.
- Organizacije su trebale uštedjeti zamjenom svojih trenera tehnologijom.
Treneri su i dalje neophodni za kreiranje, pomoć i implementaciju e-učenja kao dijela ukupne strategije učenja.
e-učenje treba prijeći u ruke profesionalnih trenera koji će znati fokus sa tehnologije prebaciti na UČENJE.
Danas sa sigurnošću tvrdimo da optimalna kombinacija različitih stilova i metoda učenja pruža najučinkovitije rezultate. e-učenje je samo jedna od metoda koju možemo upotrijebiti.
Prvi zadatak koji treba ostvariti da bi se osigurao uspjeh e-učenja je razviti potrebne vještine e-trenera.
Trening za e-trenere koji provodimo obuhvaća:
razumijevanje mogućnosti koje nudi tehnologija
razvijanje novih vještina instrukcijskog dizajna
izrada vlastitih e-materijala
izbor najboljih metoda učenja za različite sadržaje i različite potrebe treninga
pružanje podrške i motivacija za “udaljene” učesnike.
|
|